Tatueringar

Har fått tidningen Sydin hit nu :) Det är tisdagens tidning jag har fått och på sista sidan står det att en kvinna (nämner inte namn) har öppnat en tatueringsstudio i en by nära där jag är hemma.

Hoppas det börjar gå runt för henne! Tatueringar är ju nog eftertraktade.

Dock reagerade jag på några saker i artikeln.
Hon säger att om kvinnor tatuerar sig i ryggslutet (svanken/korsryggen) så försvårar det möjligheten att få epiduralbedövning vid förlossning. Min tatuerare åtminstone så beaktade detta för mig och han sa att man nog alltid kan få epiduralbedövning fastän man har en tatuering i svanken för huden rör ju sig också lite så man kan "dra" huden åt sidan ifall det finns färg på den plats där man har tänkt ge sprutan. Sen så gäller det endast mellan 2-3 kotor det där så tatueraren kan ju försöka se upp med det och upplysa kunden.



En annan sak som hon säger också är att det gör mest ont att tatuera sig i ryggslutet. DET ÄR HELT FEL!
Det är ju så tjock hud på ryggen och inte så mycket känsel heller så där gjorde det inte så ont! Det bara sved en del men jag led nog mycket mera när jag gjorde tatueringen på handleden där huden är tunn och känslig.

Andra ställen som är känsligare än ryggen är bröstet och ansiktet. Min tatuerare sa att bröstet är nästan det sjukaste stället. Han hade tatuerat en "tuffing" och han hade nog lidit ganska bra då han tatuerade bröstet.

2009-05-14 @ 15:18:25 Jag tycker till Permalink


Kommentarer
Postat av: Anonym

Det är ju lite upp till var och en hur sjukt man tycker att det tar. Sen har även jag hört att man inte ska tatuera sig i svanken om man någongång har tänkt sig en epiduralbedövning vid en förlossning. Sjukskötarna sade även det då jag var på praktik på förra stället. Men vad vet ja :)

2009-05-14 @ 16:19:34
Postat av: Trixie

hehe ja eller hur ;) nu är jag iaf ledig fre lör sön SÅÅÅ skönt ;)

2009-05-14 @ 16:30:43
URL: http://triix.blogg.se/
Postat av: Amanda

Anonym:

Jo klart det är upp till var och en men tänk enligt känselsinnena. Ryggen tar en mycket liten plats på den skalan.



Jag skrev i samma inlägg om epiduralbedövningen. Man får nog bedövningen så länge man inte har en tatuering som ser ut som ett svart bälte.

2009-05-14 @ 16:45:41
URL: http://amanainen.blogg.se/
Anonyma och elaka kommentarer publiceras ej.
Jag svarar inte på anonyma kommentarer.



Skriv din kommentar här:

Vad heter du?:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

Adressen till din blogg:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
img{ border: 0px; }