Världens nyttigaste mat

Sitter och surfar lite på nätet och kommer in på Aftonbladets sida om Världens nyttigaste mat och här kommer listan:

1. Äpplen
2.
Björnbär
3.
Svart te
4.
Blåbär
5.
Broccoli
6.
Fullkornsflingor
7
. Körsbär
8.
Körsbärstomater
9.
Kaffe
10.
Tranbär
11.
Mörk choklad
12.
Grönt te
13.
Apelsiner
14.
Persikor
15.
Plommon
16.
Hallon
17.
Röda vindruvor
18.
Rödlök
19.
Spenat
20.
Jordgubbar

 

Det mesta äter jag själv vilket är bra ;D Fullkornsflingor och grönt te får jag i mig på morgnarna bland annat..
Såklart får jag ju inte i mig allting varje dag precis.. Vem får nu det.

 

Sitter annars i skolan nu och väntar tills D är klar. Borde inte ta så länge till. Sitter här och snokar tillsvidare..

 

Jag satt igår med inremedicin ända till 23.30 igårkväll och på natten låg jag och funderade vilket organ pancreas är.. Är det levern eller bukspottskörteln? Jo det är nog det, nä det är nog det andra. Så låg jag och tänkte och kunde inte sova ordentligt. Egentligen borde jag lära mitt att kommer jag på något i sömnen så ska jag kolla upp det genast, annars ligger jag och funderar på det hela natten. Nå på morgonen fick jag ju reda på det då :P

 

Tenten i morse gick väl nog helt okej. Svårt att säga men jag tyckte att provet nog var lättare än vad jag förväntat mig. Hoppas bara jag skrivit rätt på frågorna då och inte bara tror jag kunnat saker och ting. Skulle vara lite pinit.
Bara att jag skrev mest i punktform och lite flytande text medan jag såg att en framför mig hade skrivit värsta essäsvaren.
Men lite mer än vissa har jag ändå skrivit tror jag. Första personerna gick efter ca 30 minuter och då var jag på fråga 3 av 8. Så de har nog inte kunnat skriva så mycket eller så var de megaduktiga!
Kommer säkert att ta ganska länge innan vi får svar på tenten i och med att vi är så många i kursen. Vi är ju fyra utbildningsprogram som har haft kursen. Tycker nästan synd om dem som även har omtent idag..

 

Efter tenten gick jag och äta lite mat. Inte det godaste men jag åt mycket sallad istället. Börjar bli hungrig nu igen men jag skall försöka hålla mig tills vi kommer hem. Vill inte slösa så mycket extra pengar nu just.
När klockan slog 12.30 gick jag och tog på mina sjukskötarkläder och gick upp till simuleringsklassen. Där hade vi som sagt nedsättning av näsmagsond. Först fick vi prova på en docka och det var helt enkelt. Efteråt provade vi på varandra. Jag gjorde först på Bodil. Var nervös att jag skulle göra fel men det gick riktigt lätt! Plötsligt var den ner i halsen på henne :P Vi fick inte sätta ner den ända ner i magen så det blev bara ner till halsen och upp tillbaka. Sedan var det min tur och jag var nervös att det skulle göra ont men det gjorde inte ont! Tyckte bara att det kittlade och det var nästan det obehagligaste :P Plötsligt var min sond ner i halsen på mig också och den skulle ha kunnat fara hur lätt som helst ner i magen på mig :D Tårarna bara rann när hon satt in den i näsan :P Det på grund av att man går så nära tårkanalerna och så.. För vissa tog det mer ont än på andra. På mig gjorde det inte ont.
Lärarinnan tyckte jag hade ett bra och raskt grepp när jag gjorde det så det inte kändes så mycket. Stolt! :D haha..

 

Och tänk att det är fredag idag och jag har ingen tent att läsa på nu på länge.. Ååååh va skööönt! Jag ska bara ta det lungt och fläska till mig och inget annat.. Jag borde gå ut och springa idag också men det är nu som att jag skulle vilja vara lite lat ikväll. Det beror på om D far till gymmet eller ej, eventuellt far jag med dit då. Kanske.

 

Jag skall iallafall njuta av att inte tänka på någon skola alls över helgen!

 

Ha en bra helg allihopa!

2009-03-13 @ 14:24:08 Allmänt Permalink


Kommentarer
Anonyma och elaka kommentarer publiceras ej.
Jag svarar inte på anonyma kommentarer.



Skriv din kommentar här:

Vad heter du?:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

Adressen till din blogg:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
img{ border: 0px; }