Måste bara...

..skriva här innan jag gör något annat nyttigt.
Imorgon far vi hem till Närpes och därför skall jag städa hela lägenheten så att det är mysigt och trevligt att komma tillbaka hit igen. Inte kul att komma tillbaka om det är en svinstia här. Måste även läsa på inremedicin som vanligt. Börjar med endokrinologi idag så det är inte så jättelockande. Men måste man så..
Jag skall även springa ett varv till affären för att köpa lite ingredienser till en tacopaj. Skall ha den klar tills D kommer hem från skolan. Och om han är i skolan ända till slut är han väl hemma först halv8-8 tiden. Så med det har jag ingen brådska direkt ännu..
Men som sagt så måste jag och handla lite efter att jag skrivit detta och sedan blir det städning blandat med läsning och bakning!

Idag har jag haft räkning i läkemedelslära från morgonen och det gick helt bra tyckte jag. Efter det hade vi lite över en timmes paus så vi va och åt och sedan gick Susann och jag och tog några pennor, en vattenflaska och en väska för de hade mässa igen. Gratis är bra :) Efter det gick vi och bytte om till sjuksköterskor och hade matning på gång. Man var inte så jättehungrig genast efter maten men man fick nu lära sig principerna. Det var svårt att veta hur mycket det ska vara på skeden eller gaffeln och i vilken takt man ska ta det och när man skulle ge vatten ut glaset så var det svårt att veta hur mycket man ska luta glaset. När vi var patienter så skulle vi blunda och bli matade för att känna hur det känns att bli matad när man inte ser vad man får i munnen och att bara höra "Öppna munnen.." "Här kommer det mera..." "En till sked kommer här.." och så vidare. Så nog lärde man väl sig något nog :)

Efter att vi var klara med det for jag in till stan för att se om jag hittade sakerna åt Ann hon ville ha. På H&M hittade jag inget hon ville ha och på Gina Tricot så var det inga höjdarer heller. En blus som bara fanns ett ex av S så hade bort sin rosett så att det var ett hål och på mig såg det nu ut som att jag skulle ha haft ett nattlinne på mig. Hon får vänta till bättre tider :) Åt mej hittade jag svarta leggingsjeans. Äntligen! Så jag tog dem nudå. Vill ha fler bara det kommer några fina färger. Skulle vilja ha sådana som ser ut som vanliga jeans.

Har ju fått studiestöd idag och nu kom jag på att hyran ska betalas :/ Bläää.

Jag sa ju föresten igår att jag inte skulle gå ut och springa igår men det blev nog en kort runda och skönt var det! Fast mina vader är trötta så idag blir det inget. På sant.

Nu måste jag betala hyran och sen ger jag mig av.
2009-03-04 @ 15:56:00 Allmänt Permalink


Kommentarer
Postat av: Ann

Men hallå, jag å vela ha leggingsjeans!!! ha ju läjta febrilt ett svarta. Prova e par i somrast som va rekti bra å oåv naon konsti anläjdning kyöft ja it di :S

Åjåj ja je aldri nöjd! ;P

2009-03-04 @ 21:22:24
Postat av: Ama

Joo men he je så svårt ti köp böxor åt aar så du måst no prov di sjölv furi ;) T.ex. så bruk ja ha XS men tå fieg ja nästan itt i bäinen tå di va så smal nieri så ja måsta ta S :)

2009-03-05 @ 09:24:21
Anonyma och elaka kommentarer publiceras ej.
Jag svarar inte på anonyma kommentarer.



Skriv din kommentar här:

Vad heter du?:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

Adressen till din blogg:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
img{ border: 0px; }