En stillsam lördag

Njuter av en lugn och härlig lördag idag :)
Har inte gjort så mycket idag men det är skönt att bara vara också.. Nå lite har jag väl ändå gjort :P Har städat hela lägenheten med hjälp av D. Dammsugit, tvättat golvet, tvättat badrummet och köket o.s.v. Har även haft igång tvättmaskinen och mera finns det att tvätta men nu just orkar jag inte sätta på mera..

Måste bara berätta ett efter att mamma hade tvätta lite kläder åt mig hemma i Närpes när jag var hemma för några veckor sen så tyckte jag att kläderna var så otroligt mjuka! Och då reagerade jag allt mer att tvätten här blir riktigt sträv och styv. T.ex. när D har "hängt upp" byket och bara kastat upp dem på något sätt och till exempel trosorna torkat på något konstigt vis så hålls de så också som de torkat. De faller inte ihop när man tar upp dem utan de är som trä typ :D Hahaha.. Nå jag frågade Rosanna vad det kan bero på så hon sa att det är så hårt vatten här i Helsingfors. Både R och mamma tyckte jag skulle prova på något annat tvättmedel och se om det hjälper. Dagens lass har jag tvättat enligt instruktioner för hårt vatten så vi får hur kläderna är när de torkat :P Verkligen ett i-landsproblem men jag tycker det är så konstigt.

Har nyss ätit ris och broilersås :) Nami! Och till efterrätt hade jag fixat till lite plommonkräm och vaniljvisp till. Oj det var gott! Sällan man har efterrätt men idag slog jag till lite ;D Låg nyss i sängen och bara va en stund och det var så skönt. Njöt av livet.. Då ringde telefon och jag pratade i den lite och sen satte jag mig här.
Ska smälta maten en lite stund till och efter det blir det lite boxning och joggning! Det är så fint väder här. Solsken och inte så kallt ser det ut att vara.

Ikväll har vi inga stora planer heller. En film ska vi se och sen så kommer Gladiatorerna på finntv ikväll så det ska vi se!
Igår hyrde vi en film också men den var nog lite misslyckad. Den var jättemystisk! Den heter Premonition. Kan berätta lite kort vad den handlar om. Den handlar alltså om en fru som mister sin man i en bilolycka. Men nästa dag är han inte död. Dagen efter det är han död igen. Dagen efter det är han inte död. Så där höll den på! Jag somnade till slut för jag orkade inte längre se på den.. Alla har vi olika smak men den var nog inte alls i min smak. Det var en Oscar-film och vi borde lära oss att de filmerna är skit. Oftast.

Åh, vad jag skulle vilja hem till Närpes nu på maskeraden! Var så kul ifjol när vi hade kalas hos Sosso som fyllde 18 då och idag fyller hon 19! Grattis! ;) Och sen var det kul på logen. Jag var utklädd till 80's chick. Tyckte jag var så himla snygg :D Det är 1 vecka och 3 dagar kvar tills jag far till Närpes igen! VÄNTAR!

Jaja, men nu ska jag avrunda för idag :)
Ha en bra lördag!
2009-03-14 @ 15:19:33 Allmänt Permalink


Kommentarer
Anonyma och elaka kommentarer publiceras ej.
Jag svarar inte på anonyma kommentarer.



Skriv din kommentar här:

Vad heter du?:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

Adressen till din blogg:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
img{ border: 0px; }