En ny dag

Nu är det en ny dag igen :) En dag närmare hemresan! Imorgon far vi :) Äntligen.

Men först har jag två långa skoldagar framför mig. Hela den här veckan står i kirurgins tecken i skolan. Två av dagarna är jag i skolan och två av dagarna tittar jag på hemma.
Vi har en professor som föreläser och han lär vara lite svår som person. Kanske en sån människa som är lite bättre än alla andra. Våra powerpoint-presentationer är ju blandade på svenska och finska. Hah! Som sagt, hur tror ni finska elever skulle reagera på det ifall en föreläsare hade svenska och finska powerpoint-presentationer? Inte skulle de acceptera det iallafall. Men vi snälla finlandssvenskar som kan båda språken så bra så säger inte desto mer. Eller jo vi säger men inte får vi någon respons!

Jag slutar 14.30 idag och hoppas innerligt att vi inte ska behöva sitta så länge där i föreläsningssalen. Jag skall efter skolan då fara in till stan ett varv och sedan hem igen. Här hemma behöver det städas, sängkläder ska bytas, kläder ska tvättas, det ska packas och det ska läsas på kirurgi! Vi far imorgon runt 13.00. Vi ska iallafall försöka fara då så vi kommer hem någongång.

Planer hemma i Närpes är att träffa Ann när hon kommer hem, vara barnvakt åt Alvin då Rosanna ska ti frissan, träffa Virta, fara till Vasa och träffa kusin, ha kalas åt D på onsdag. Annat har jag inte planerat. Det är ju Pampas Nationaldag på fredag men jag vet nu inte om jag är så sugen på det längre. Men ifall någon av er vänner vill ut på krog i Vasa bara sådär annars så skulle vi nog kunna ta en sväng dit! :)

Snart är det dags att sätta mig på bussen och åka till skolan.
Ha d!
2009-03-23 @ 06:54:32 Allmänt Permalink


Kommentarer
Anonyma och elaka kommentarer publiceras ej.
Jag svarar inte på anonyma kommentarer.



Skriv din kommentar här:

Vad heter du?:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

Adressen till din blogg:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
img{ border: 0px; }