Mat i flera lass

Efter att jag slutat jobba så gick D och jag och handlade mat tills ikväll. Jag hade bara ätit lite grekisk sallad och lite revbensspjäll i jobbet på mindre än 15 minuter så då tänkte vi att vi skulle fixa till ordentligt med mat!

Vi bestämde oss för hamburgare! Tidigare på dagen medan jag suttit i kassan och haft tråkigt så har jag funderat på vad jag skulle vilja äta :P Och en sak jag ville ha var grillspett! Egengjorda sådana.

Så nu har vi ätit hemmagjorda hamburgare och grillspett så magen putar ut lite enormt!

Här ska ni få recept på mina hemmagjorda hamburgare!



HAMBURGARE

Detta behöver ni:
Biffarna
Blanda ihop maletkött, salt, peppar och ägg. Ifall det verkar löst kan ni även tillsätta skorpmjöl. Andra kryddor kan man också lägga i enligt smak.
Forma köttet till runda biffar och grilla dem på folie tills de är genomgrillade.


Skär upp grönsakerna och lägg upp dem på ett fat fint. Löken i ringar. Stek bacon och ägg.


Här har jag lagt upp mina grönsaker och annat som ska vara i hamburgarna.

Grilla också hamburgarbrödet. Men grilla det till sist och inte alls länge för det blir lätt bränt! Brödrosten fungerar bra också.


Matbordet


The lovely hamburgare!


Recept på grillspetten kommer i nästa inlägg! ;)

2009-06-22 @ 21:31:04 Recept Permalink


Kommentarer
Anonyma och elaka kommentarer publiceras ej.
Jag svarar inte på anonyma kommentarer.



Skriv din kommentar här:

Vad heter du?:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

Adressen till din blogg:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
img{ border: 0px; }