Hemma nu

Nu är jag hemma och har bytt om till bikini och ska snart smörja in mig med solskyddskräm. Jag vill ju inte bränna mig :)

Fick även veta hur man egentligen räknar den där solskyddfaktorn på flaskorna bara för någon dag sedan av Ann. Jag trodde ju att ju högre faktor man har ju mer så "blockerar" den solen och man blir mindre brun (eller det där med mindre brun trodde jag inte från början i och för sig). Men egentligen är det att om man har t.ex. solskyddsfaktor 5 så är det 5x10 minuter = 50 minuter håller den solkrämen. Solskyddsfaktor 20 har 20x 10 minuter = 200 minuter och så vidare.

Så ni alla som tror att man inte blir brun av att man har hög solskyddfaktor så får tänka om :)

Nu ska jag spruta in mig med solskyddsfaktorn 20 och sen ska jag spela badminton! :D
2009-06-28 @ 08:11:56 Allmänt Permalink


Kommentarer
Anonyma och elaka kommentarer publiceras ej.
Jag svarar inte på anonyma kommentarer.



Skriv din kommentar här:

Vad heter du?:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

Adressen till din blogg:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
img{ border: 0px; }