Lime lax

Nu äntligen ska ni receptet på Lime lax! Rosanna och jag gjorde snabbt en sådan nu. Men den här gången grillade vi inte den utan vi tillredde den i ugnen. Båda är goda men grillad lax är mer sommar ;)

Okej..

Detta behöver ni:
Jag använder mig av en lokal krydda som heter Lemondill och jag tror den inte säljs på något annat ställe än här. Men det är en blandning av många olika kryddor, varav dessa jag räknade upp!


Kryddan är iallafall från Exotic Garden i Nämpnäs.

Lägg laxen på en passlig plåt eller om ni ska grilla den så lägg den på aluminiumfolie. Krydda fisken med kryddorna. Skiva lime och rada den på fisken.

Värm ugnen till 200ºC och lägg in fisken i ungefär 20 minuter beroende på tjocklek. Men kolla på den tjockaste delen så ser ni då den är klar.
Om ni grillar den så vira in fisken i alumiumfolie och grilla. Här är det samma att grilla i ca 20 minuter beroende på tjocklek. Kolla på den tjockaste delen.


Jag hade bara 1 lime därför är det så glest.

Servera med potatis av någon sort.

SMAKLIG MÅLTID!
2009-07-10 @ 12:36:20 Recept Permalink


Kommentarer
Anonyma och elaka kommentarer publiceras ej.
Jag svarar inte på anonyma kommentarer.



Skriv din kommentar här:

Vad heter du?:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

Adressen till din blogg:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
img{ border: 0px; }