Bröllop 18.7.2009



Jag, Dennis, Lina och Frida var på bröllop tillsammans igår :)
Lina och jag var nästan de enda ungdomarna på bröllopet så vi kände oss lite utanför där ett tag. Det var mest vuxna (vuxnare än mig :P) och barn där.

Min klädsel bestod av en klänning från Gina Tricot och ett svart bälte i midjan för att inte vara helt vit i och med att bruden ska vara den som är helt vit. Dock hade den här bruden mörkblå klänning.



Jag var upp och tänkte fånga brudens blombukett men den fick jag inte tag i, dock fick Dennis tag i strumpebandet så får se när det blir bröllop då ;)

Då vi kom in i salen så fick vi först en välkomstskål som bestod av cider. Då vi bänkat oss fick vi börja ta åt oss köttsoppa och till efterrätt var det rabarber-jordgubbskräm och vaniljvisp. En liten tid senare fick vi kaffe och tårta.

Till nattmat fick vi gravad lax, saltströmming, makaronisallad, potatissallad, knackkorvar och köttbullar. NAttmaten var nästan godast tyckte jag :D

De bjöd på bål, vin och öl. Jag höll mig till ölet. Bålen smakade så otroligt starkt av sprit och idag fick jag veta att det var "moscha" i det. Med andra ord hembränt :P

Det var nog ett bra bröllop i en enklare form!




2009-07-19 @ 21:18:23 Allmänt Permalink


Kommentarer
Postat av: maria 16 år och flyttar hemifrån

sv. ca 20 mil blire:)

http://www.mariaelisabeths.blogg.se

2009-07-20 @ 01:07:05
URL: http://mariaelisabeths.blogg.se/
Postat av: BabyMamaDrama - by Caroline

fin blogg =)

2009-07-20 @ 01:38:19
URL: http://babymamadrama.blogg.se/
Anonyma och elaka kommentarer publiceras ej.
Jag svarar inte på anonyma kommentarer.



Skriv din kommentar här:

Vad heter du?:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

Adressen till din blogg:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
img{ border: 0px; }