Slut

Har varit ut och sprungit nu. Tog inte med stavarna denna gång för jag tänkte att jag skulle handla direkt efteråt. Jag skulle bara gå in efter mjölk och bröd men det slutade med:

Har fått riktigt fnatt i frukter och grönsaker jag nu^^ men jag glömde vindruvor :S Nåjaa, måste klara mig.
Det är så gott att tugga i sig frukter istället för godis å chips (fast chips slår ju nog ingenting egentligen, för Ama = chipsmonster..)!
Och det är bra att man kan köpa Närpesiska grönsaker! :) De är de dyraste men inte tar man nu några andra grönsaker inte fastän man är fattig studerande. Enligt ekonomin så borde man bara äta fett å äcklig mat när man är studerande för grönsaker och frukter är ändå relativt dyra.

Märkte att kondisen min inte var riktigt på topp. Jag har varit mest en latmask på hösten så. Skönt att vara det någongång också. Det är bara att kravla upp sig igen så efteråt.
Bara D kommer hem så ska vi boxas.

Till mat blir det riktig husmanskost med fläsk och "blöjte" :D namm!

By the way så stekte jag havregrynsgröt före jag for ut och sprang och det är ju så gott! Farmor brukade alltid steka gröt åt mig förr :)


Här borde det städas. Hade storstädning på torsdagen och det är redan så här! Bara för att man lägger en tröja på stolen så är det kaos i huset.


Här e ljuset jag fick av mormor till julkapp. Den skall öppna sig som en blomma. Jag bara väntar..













Va ju och köpte sytråd idag så vi ska se om jag hinner/orkar/vill sy ikväll.
Detta ska jag ha påsytt:


Har ju ordprov imorgon så det är troligen prioritet nummer 1.

Min kamera krånglar :/ Vet inte vad den har för fel. Jag hoppas att det bara är lite PMS som går över. Den funkade som den ska på lördan före vi skulle på bio men nu krånglar den. När man trycker ner knappen så tiltar det bara så man måste trycka in och lyfta flera gånger före det tar. blä.

Men nu ska jag förbereda fläsket :) och sen ska ja dusha och hoppas att D kommer hem snart. Magen vill ha mat!
hejdå!
2009-01-19 @ 15:47:23 Allmänt Permalink


Kommentarer
Postat av: Anonym

Benny gav na ljusoppsättningar åt papp i julklapp (som jag hadd laga :D) å he va me tådde ljus, så papp gar å bidar oåp att di ska öppen se som än blomm å :P hihi :P

2009-01-19 @ 22:56:29
Postat av: Ann

Hande kommentin va ju oåv mieg tå :P

2009-01-19 @ 22:57:27
Postat av: Ama

hehe..okej :D får si om di öppnas ;)

2009-01-20 @ 10:53:47
Anonyma och elaka kommentarer publiceras ej.
Jag svarar inte på anonyma kommentarer.



Skriv din kommentar här:

Vad heter du?:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

Adressen till din blogg:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
img{ border: 0px; }