Ledig

Jag är ledig från skolan idag men har ändå saker att göra. Jag måste bland annat läsa på vårdvetenskaptenten, städa lite och tvätta kläder. Gå ut några ärenden måste jag också. Ska hämta en bok från posten, posta ett brev och sen så vet ja inte vad ja ska laga för mat heller så får si.

Vårdvetenskaaaap

Tråkigaste och flummigaste boken ever!

Märkte annars när jag tittade ut genom fönstret att det är riktigt vinter därute!


Jag försöker hela tiden ta kort trots att kameran inte fungerar som den ska.

Trodde nog inte att man skulle få se så mycket snö den här vintern :) Men bra att det kommer snö! Så mysigt med snö!

Igår hade jag inte så mycket i skolan. Had svenska med ordprov på förmiddagen. Det gick helt bra. Fick annars 4 i mötesterminologi :) Nästa gång vi har svenska är nästa tisdag och då har jag föredrag. Funderar lite på om ja valt rätt ämne eller om jag skulle ha berättat om boken istället. Jag tänkte berätta om psykos men jag är lite osäker.
Men om jag skulle berätta om boken så har jag ändå inte med den här i Helsingfors så det är väl lika bra.

Efter svenskan så hade jag ledigt från 11-14 så det blev långledigt. Som tur hade jag Katarina med mig så vi åt först tillsammans, sen to vi en kaffe å värmde oss med det, gick till Arabia ett varv och till slut satte vi oss i biblioteket och läste på vårdvetenskap. Hann ganska långt i den första boken så det är bra!
När klockan slog 14.00 gick vi på matematik. Det var lätt som en plätt. Om vi skulle ha haft den där lektionen före det där provet så skulle nog jag ha klarat det där provet. Bara för att man tog fram kunskaperna man hade där bakom örat.
Man blev t.o.m. lite nostalgisk när man räknade uppgifter man räknade i lågstadiet :P

När jag och Katarina hade räknat alla 40 uppgifter var de framför oss på uppgift 9. K och jag gick hem efter det för vi tyckte att vi inte platsade där riktigt :P

Men nu ska jag börja göra något nyttigt här :)
Hej!
2009-01-21 @ 10:19:20 Allmänt Permalink


Kommentarer
Anonyma och elaka kommentarer publiceras ej.
Jag svarar inte på anonyma kommentarer.



Skriv din kommentar här:

Vad heter du?:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

Adressen till din blogg:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
img{ border: 0px; }