Studiebesök

Har ganska nyss kommit hem från stan nu.
Fick lite bråttom i morse. Jag tänkte att jag skulle vara effektiv och ta lite nyttomotion på samma gång så jag gick till tåget som ligger ungefär 1 km härifrån. Och tåget går snabbare än bussen in till stan.
Satte mig på tåget och det skulle fara 12.00 men då sa de i högtalarna att det har hänt något i tåget före och poliserna är där nu så vi måste vänta en stund. Så börja de andra i tåget prata om något knivdåd och sådant. Usch. Och framför mig satte sig ett abstinenssyndrom. Han bara skakade, luktade sprit, hade ett sår i pannan och såg inte så allmänt fräsh ut. Sedan ringde han någon och frågade något om "fyrkkaa ja viinaa ja röökii". Så det tyckte jag var lite äckligt och otäckt.

Tåget for väl iväg runt 12.25 så nog hann jag riktigt precis till sjukhuset. Jonna stod och väntade på mig vid spårvagnen. For dit och gick för fullt så att vi ska hinna och det gjorde vi. Hade en kort föreläsning och sedan delade vi upp oss i grupper och gick till olika avdelningar. Jag hamnade till en demensavdelning. Den avdelningen var inte alls som något sjukhus utan de hade det riktigt hemtrevligt. Men det där området är nog ingenting för mig. Det kan jag säga lungt. Jag vet inte om jag hamnar på en demensavdelning eller vart jag hamnar. Men det kommer att bli långa 4 veckor det.
Okej, man måste prova på allt men jag vet att det där vill jag inte syssla med. Tycker det är skrämmande att se hur människor förändras så p.g.a. en sjukdom. En tant gick bara runt som ett ljus, en tant satt och hamrade med något, en gubbe for runt med sin rullstol överallt o.s.v. Alltså jag tycker som det är skrämmande p.g.a. att de själva inte kanske inser att de är så som de är. En tant kom och smajla åt mej och pajade mej för att jag påminde om hennes dotter.

Efter besöket där for vi in till stan och till Alko. Jag och Jonna handlade tillsammans rosévin och Asti Tosti. Rekommenderat av Jonna så jag litar på henne :D Får se vad det blir ikväll. Funderade ett tag ifall det blir stan istället. Då är det lättare för mig och Jonna att komma hem också. Måste ladda lite pengar på mitt busskort bara ifall det blir nattbussen.

Usch, vad pengar går. Betalade just en elräkning på 56€. Hela studiestödet har ju nästan gått genast och det har gått 2 dagar sedan jag fick det. Snart väntar en räkning på 120€ när böckerna kommer. Suck.

Kokar purjolökssoppa nu just :) måste kolla till den nu.
Hejdååå. Ha en trevlig helg!
2009-02-06 @ 15:28:49 Allmänt Permalink


Kommentarer
Anonyma och elaka kommentarer publiceras ej.
Jag svarar inte på anonyma kommentarer.



Skriv din kommentar här:

Vad heter du?:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

Adressen till din blogg:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
img{ border: 0px; }