Söndaschill

Är ensam hemma nu en stund för D for till gymmet nyss. Vi ska båda fara ut och springa senare ikväll :) Det ska bli skoj och se om jag har bättre kondis än honom då jag har varit oftare och sprungit än honom :P Om nu han orkar fara och springa efter han har tränat. Vi får väl se.

Idag har det inte hänt så mycket. Vi vaknade ungefär 10.00 så låg vi bara och va och njöt av att det var söndag och det inte är bråttom någonstans :) Steg upp och fixade frukost. Jag har läst lite på inremedicin, men det är ett ganska svårt språk och alla konstiga latinska ord som man inte ännu har hunnit lära sig vad de betyder. Det kommer väl med tiden :) Tror jag ännu ska sätta mig ner en stund och läsa lite. Är bara på sidan 50 och vi har väl gått igenom till över sidan 200 så jag släpar lite efter. Vad kan man göra när boken kommer en vecka för sent.

I fredas blev det nog inget bio. Var alltför trött för att fara sådär sent på bio. Vi lagade tacos och tortillas istället och hade en lugn och mysig fredagkväll. Vi satte på filmen American Gigolo och vi orkade bara se ungefär en halvtimme för den var total värdelös! Satte i DH istället ;P DH sviker aldrig!
Jag somnade nu där riktigt i slutet. Var så trött så efter ett DH-avsnitt sov vi.

Lördagmorgon låg vi ti ungefär halv11 och njöt återigen av att inte ha någon tidspress någonstans. Dagen var ganska tråkig tyckte jag. Jag var ganska rastlös men det gick om sedan. Vi for in till stan och for på bio på Friday the 13th och den var bra! Jag satt och höll i D nästan hela filmen :D Den var inte jätteskrämmande men den hade så snabba svängar och sånt så man "spraka till" riktigt grymt :P Fick väl nog några hjärtrytmrubbningar under den filmen.. haha :D
Jag blir nog mer rädd om det är psykiska skräckisar. Innan filmen började hade de i reklam en kommande film The Unborn och DET är en psykskräckis! För jag tror inte att det skulle gå någon mördare runt på någon urgammal campingplats och mörda alla ungdomar där för att hans mamma som blivit mördad har sagt det och blabla. Men andar och sådant kan alltid finnas. Huj. Men jag tyckte det var kul att för omväxlingsvis fara på en skräckis och få dra upp lite adrenalin :P En annan film jag skulle vilja fara på är The Curious Case of Benjamin Button men den var nästan 3 timmar lång och en viss herreman tror jag inte klarar av 3 timmar romantisk drama :D Måste fara med någon i Närpes när den kommer dit eller så måste jag vänta tills den kommer på dvd.

Imorgon har jag endast inremedicin 8.30-11.45 och jag tänkte att jag skulle se på det här hemma. Men jag ser att D också börjar den tiden så kanske jag far till skolan då. Roligare att fara tillsammans till skolan och inte lika jobbigt att stiga upp så tidigt då. Sen så koncentrerar man sig bättre när man sitter i skolan. När man satt här märkte man ju att man satt och gjorde något helt annat. Jag måste fundera vad jag gör :)

I Närpes har de föresten sportlov nu! Fräckt! Jag också vill ha lite längre ledigt. Men som Kimso sa "Vänj dig nu för i arbetslivet får du nog aldrig något sådant..". Sant sant.

Väntar tills jag får fara hem till Närpes! Mindre än två veckor nu :)
Har också ett projekt på G här nu.. Säger inte något ännu förrän det är klart och säkert :D

Nu ska jag surfa lite innan jag lägger mig i sängen och läser lite. Eventuellt tar en liten nap ;)
2009-02-22 @ 13:48:02 Allmänt Permalink


Kommentarer
Anonyma och elaka kommentarer publiceras ej.
Jag svarar inte på anonyma kommentarer.



Skriv din kommentar här:

Vad heter du?:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

Adressen till din blogg:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
img{ border: 0px; }