Halvsömnig

Är sådär halvsömnig nu. För trött för att läsa men för pigg för att sova, speciellt då man bara hör D's snarkade också. Suck.
Jag borde fara ut och springa för att få lite frisk luft och för att få utlopp på lite energi men jag väntar på ett samtal och då är det bara att vända kosan mot stan genast så jag kan inte fara ut och springa då.
Är föresten lite hungrig också känner jag men kylskåpet vill inte ge någon mat idag.
När jag kom hem åt jag en purjolökssoppa som jag frusit ner en gång men det var jag inte länge mätt på så då blev det att äta gårdagens risotto. Jag lyckades att spräcka en tallrik i microugnen också. Lyckat! Tur att vi bara har våra ikea studietidstallrikar :)

Me like Britney Spears - If you seek Amy
"...love me hate me! Can't you see what I see..."

Har försökt läsa på inremedicin nu också. Har varit ganska (med stort G) duktig. Nu är jag på sidan 70 snart. Har 3 sidor kvar i detta kapitel. Jag tänkte att jag skulle läsa ut det men mina ögon blev så torra och trötta så jag orkade inte. Försökte nappa en stund men det gick inte.

Tog just upp min kalender och nu blev jag liiiiite piggare! :P Det är ju "fätatisda" imorgon! Har ju försökt vara så hälsosam som möjligt nu sedan vi kom hit till Helsingfors efter jul och jag sa åt D att 24 februari så då får vi synda med en riktig fastlagsbulle :) Mmmm.. Va gott! Vi tar det på samma gång som vi fyller på kylskåpet.

Imorgon börjar jag också 8.30 med inremedicin och efter det har jag klinisk vårdlära med teori om förflyttning av patient. Så den dagen slutar 14.00. Kan ni tänka er att den här veckan är det JAG som får har det lite lättare och börja senare eller/och sluta tidigare? :) Nu är det D som får stå ut me tidiga morgnar och sena dagar! Finally.

Nu just är jag så avis på Virta som får vara och skida slalom! Jag åxå vill! Den enda skidningen jag kommer att se denna vinter är Parra. Jeeeij! Eller på åkern i Närpes med vanliga skidor. Eh, nä det låter inte så lockande.
Det är säkert många andra som är och skidar den här veckan nu också. Avis!

Från ett till ett annat. Från vinter till sommar så nu just håller jag och letar efter ett bikini. Tycker att jag inte hittar något fint alls. Eller 2 stycken har jag tittat lite på men färgerna är inte riktigt mina favoriter. Jag skulle vilja ha ett vitt ett men nu verkar det som att det skall vara färgglada färger. I och för sig är det bara februari ännu så jag behöver ju egentligen inte ha så bråttomt. Men till exempel här i Helsingfors så simmar jag i bikini och den överdelen jag har nu så har blivit riktigt slapprigt när tygets "gummiband" blivit lösa. Av kloret antar jag. Ni vet när simdräkten börjar se genomskinlig ut? På det sättet fast på bikinin är det ju flera lager så det ser bara slapprigt ut det yttersta.
Jag måste väl nog bara vänta eller så måste jag beställa en av de där färgerna. Turkos eller svart gäller det nu just.

Nä, nu ska nog jag se ifall jag hittar på något att koka ihop.
Hej med er!

2009-02-23 @ 17:02:00 Allmänt Permalink


Kommentarer
Anonyma och elaka kommentarer publiceras ej.
Jag svarar inte på anonyma kommentarer.



Skriv din kommentar här:

Vad heter du?:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

Adressen till din blogg:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
img{ border: 0px; }