Fastlagstisdag

Har nyss varit och handlat lite mat och i korgen la jag också ner två stycken fastlagsbullar! Mmm.. Hoppas bara di e goda då :) De hade på affären att man fick köpa bullarna och fylla dem själv eller så fick man köpa färdigt fyllda. Jag tog färdigt fyllda för annars skulle D och jag sitta med varsin fastlagsbulle med 1 dl grädde i :P Eller 1 dl flytande grädde som vispas så då blir det ju ännu större mängd :D Så jag tror jag var smart och köpte färdigt fyllda ;)

Jag skulle bara vilja gå och sova nu men jag ska laga lite mat tills D kommer hem. Det är även skönare att sova efter maten så jag sparar mig :) Själv slutade jag 14.00 idag. Har haft inremedicin från morgonen och på eftermiddan hade jag klinisk vårldära med föreläsning om förflyttning av patient. Det var en fysioterapeut som föreläste. Han kunde nog sin sak men jag var tvungen att fråga Susann om han har tittat på "publiken" en enda gång på hela föreläsninge. För jag hade inte sett att han skulle ha tittat på oss. Inte ens där i slutet då han frågade om vi har några frågor tittade han på oss. Skärmen verkade mycket intressantare. Ingen bra förebild det där!

I morse jycklade D och jag lite när vi skulle fara till skolan :P När vi satte oss på 42an så var det trafikstockning vilket ledde till att vi missade 52an och skulle vara tvungen att vänta på den i 20 minuter. Istället satte vi oss på 550 och körde så långt vi kunde :D Gick i ca 15 minuter tills 52an hunnit ikapp oss och sen satte vi oss på den och for till skolan. Haha.. Men varför stå och frysa i 20 minuter istället för att promenixa och så och hålla upp värmen.. Tycker nu vi :)
D tyckte jag skulle ta samma radiramsa hem, men jag tackade nej åt det :P

Idag tänker jag nu först laga mat. Sen sova. Sen skulle jag borda gå ut och springa och läsa på inremedicin. De där två sista är mest motbjudande nu just. Skulle jag springa skulle jag vara piggare, läser jag känner jag mig duktigare och har inte så stor press på mig senare :P Vi får väl se vad det blir till.

Imorgon börjar jag 10.15. Jeeeeij, sovmorgon! Va skööööönt. Om jag minns rätt har jag läkemedelslära och inremedicin.
By the way så kommer jag hem troligen redan onsdagkväll nästa vecka! :) Alltså imorgon är det en vecka kvar! Jeeij!

Och en sak till. Jag skulle vilja fara på Pampas Nationaldag 27.3 (biljetterna släpps 9.3) men finns det någon som skulle vilja fara på det också? Alla mina närmaste vänner går i gymnasiet, är Abi eller studerar inte :/ I värsta fall måste jag vänta tills nästa år när många av mina vänner studerar också :)

Nu skall jag laga maaat! Det blir ugnstektkorv och potatismos :) Naminami!
Bye
2009-02-24 @ 15:07:07 Allmänt Permalink


Kommentarer
Anonyma och elaka kommentarer publiceras ej.
Jag svarar inte på anonyma kommentarer.



Skriv din kommentar här:

Vad heter du?:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

Adressen till din blogg:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
img{ border: 0px; }