1 februari 2009

Tänk att det är februari redan! Tiden går så fort, alltför fort..

Imorgon börjar en ny period i skolan och det är den sista före praktiken :O De nya ämnena jag har är läkemedelslära och läkemedelsräkning, inremedicin och klinisk vårdlära. I den kliniska vårdläran måste vi ha på oss våra sjukskötardräkter och sen så håller vi till i simuleringsklassrum :) Det kommer att bli roligt och spännande. Roligt med lite praktiska övningar bland allt läsande.

Den nya perioden kommer annars att bli ganska tung. Varje vecka månda-onsdag börjag vi 8.30 och slutar 16.00. Inte skoj. Sen så är det ganska tunga och krävande ämnen. I läkemedelsräkningen så i tenten måste vi har 100% rätt! Och jag vet inte av ett matteprov där jag INTE haft något slarvfel. Klart man fattar att man inte kan ge fel dos med mediciner åt folk men iallafall. Kommer att vara tvungen att sitta me de där matteproven i evigheter så att man är säker på att man har allt rätt. Inremedicin lär inte vara så lätt kurs heller. Mycket kompakt material. Usch.

Det är bara fyra månader kvar i den här skolan :) Och 4 veckor så är jag på ett sjukhus så man kan säga jag har bara 3 månader kvar med föreläsningar av 1:a året! Det har gått snabbt. Hoppas bara de resterande 3 åren går lika snabbt bara.

Idag är det söndag så det betyder att jag skall läsa på läkemedelslära inför morgondagen och sen ska jag ut och springa lite. Var inte ut och sprang igår. Vi gick så mycket på mässan och därute var det så kallt så jag skulle ändå inte ha velat springa i den där kylan.

Efter mässan igår for vi in till stan och åt pizza på Pizza Hut. God pizza! Så for vi hem efter att ha väntat på bussen i 5 minuter och halvt frusit ihjäl! Jag kröp ner i sängen med en tekopp och tittade på ett DH-avsnitt. Fortsatte med mera DH efter det. Jag bara väntar på att DH nr5 skall komma ut! Jag vill se mera!
Och sen skulle jag vilja ha någon mera bra serie! Men vilken? Nu just har jag nu heller inte råd att börja köpa en massa dvd-boxar. Jag måste fundera :)

Nu ska jag lägga mig i sängen och läsa på läkemedelslära!
Ha d!
2009-02-01 @ 11:40:24 Allmänt Permalink


Kommentarer
Anonyma och elaka kommentarer publiceras ej.
Jag svarar inte på anonyma kommentarer.



Skriv din kommentar här:

Vad heter du?:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

Adressen till din blogg:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
img{ border: 0px; }