Praktikdag nr 1

Hej på er!

Nu har jag klarat av praktikdag nr 1! Det har nog gått riktigt bra :)
Fast det började inte så bra...

D och jag hade ju kollat ut var platsen låg men det var tydligen inte min praktikplats! Jag var in där och frågade och sa till slut att jag nog är på fel ställe :P Oops. Nåja, cyklade vidare till nästa ställe då! Det där stället jag var på var bäddavdelningen och min praktikplats är ett seniorhus.

Vi har iallafall sjungit julsånger, gjort julkort, haft gymnastik och sådant smått och gott :) Det har varit riktigt kul faktiskt!

Det är helt andra bullar från praktiken jag var på i Helsingfors. Där låg åldringarna bara och man kunde inte få kontakt med nästan någon av dem. Här är alla hemmaboende med alzheimer. Roliga filurer :) De har kul tillsammans så det är kul att man kan glädja dem på alla sätt och vis.

Nu är jag faktiskt riktigt trött efter den här dagen så jag ska bara slappa och njuta.
2009-12-07 @ 16:18:54 Studier Permalink


Kommentarer
Anonyma och elaka kommentarer publiceras ej.
Jag svarar inte på anonyma kommentarer.



Skriv din kommentar här:

Vad heter du?:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

Adressen till din blogg:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
img{ border: 0px; }