Tidningsreportaget

Populärt att blogga

"Amanda, bloggare. Foto Sofia Mickelsson

Bloggfenomenet växer, främst bland unga kvinnor.

Allt fler börjar också tjäna lite pengar på sina bloggar genom att skaffa annonsörer.
Amanda är en av dem som bloggar om sitt liv. Omkring hundra personer följer henne dagligen på internet.
- De flesta skriver om sig själva och sin vardag. Bloggen är ungefär som en dagbok, säger Lotta Lappinen, webbredaktör på Österbottens Tidning och Vasabladet.
Kvinnor skriver oftast om sig själva och familjen. Män skriver oftast om specialintressen såsom bilar, sport eller teknik.
Vill man ha läsare är det viktigt att välja en målgrupp som man riktar sig till. Läsarna vill också gärna se bilder."

Sofia Mickelsson
1.8.2009 00:23:00



En tidning ringde alltså mig förra veckan och frågade om jag ville vara med i en intervju om just bloggning för hon tyckte min blogg var så bra då jag berättar mycket om mig själv och då jag uppdaterar ganska ofta. Hon hade följt min blogg några dagar och kollat genom lite.

Så då kom hon hem till mig och intervjuade mig och frågade olika saker och av det blev det en artikel. Den här texten här ovan är från internetsidan så den är inte alls lika lång som i tidningen. I tidningen var det typ världens största bild som gick på två sidor :D Blev en liten chock då man öppnade tidningen. Och på första sidan var jag också!

Har fått en del kommentarer om det i jobbet och på fritiden :) Kul!



2009-08-03 @ 16:58:55 Allmänt Permalink


Kommentarer
Anonyma och elaka kommentarer publiceras ej.
Jag svarar inte på anonyma kommentarer.



Skriv din kommentar här:

Vad heter du?:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

Adressen till din blogg:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
img{ border: 0px; }