Slättens Mystik

Ja, så var det Slättens Mystik igår. Det är faktiskt ganska nytt det konceptet här men jag tycker det var ett riktigt lyckat evenamang. Alla andra år har det varit ruggigt och kallt och riktigt höstigt. Nu var det faktiskt varmt och skönt. Det var ett sommarväder med lite toutch av höst.

Jag tycker det är bra att Närpes ställer till med sådant i och med att det verkligen drar ut människorna i centrum. Annars brukar det vara ganska lungt i centrum här, att man bara ser människor som går och handlar och ungdomar som hänger med kompisarna.


Det fanns mycket folk på torget där det fanns några försäljningsstånd. Jag köpte saft och kex av NGF (= Närpes Gymnastikförening) i och med att mina systrar var där och sålde :)

Efter att vi kollat på några programsnuttar på torget gick D och jag till parken där de hade Tomatrock i år. Det nya för i år var stället, att de tog lite i inträde och att de hade öltält. I och med att de tog inträde så hade de satsat lite mera på allting, t.ex. ljud och ljus. Jag tycker att hela Tomatrock var riktigt lyckat!


Kimi Pohjoisvuori & Ruskamummut

Ett av bandena kallade sig Kimi Pohjoisvuori & Ruskamummut och det var det bästa amatörbandet som spelade på Tomatrock! Faktiskt! "Kimi Pohjoisvuori" är verkligen en talang som kommit upp ur ingenstans. Han är faktiskt jätteduktig!


Caroline & Co

Caroline är en enormt bra sångerska och hon rör sig bra på scenen också. Hon bjuder verkligen på sig själv. Hon och hennes band var det mest "proffessionella" bandet. Det var redan mörkt då de spelade så det var extra snyggt då med alla ljuseffekter.


Folk!


D & A

De skrev i tidningen idag att de kanske ska flytta Tomatrocken helt och hållet till den här helgen istället för Tomatkarnevalen i och med att det den här tiden inte är så många andra tillställningar på samma gång så att det skulle dra mer folk. Jag tycker det är en helt okej idé men på ett och vis skulle det kunna vara en par helgar tidigare i och med att det börjar bli ganska kallt nu om kvällarna. Dock finns det ju kläder! Så why not :)


NEGATIV KRITIK ÅT UNGDOMARNA I NÄRPES
Ungdomarna i Närpes klagar hela tiden att det inte finns något att göra och hit och dit.
Nu som denna helg då det ställdes till med Tomatrock enkom för ungdomarna då det inte blev något på Tomatkarnevalen och de hade ett litet inträde på 5€ (ca 50 kronor) så då duger det inte att betala in sig. Istället står Ni ungdomar och kollar över plastskynket som skulle "mura" in området för Tomatrock och inte någon egentligen ska se över istället för att ge ett litet bidrag på 5€.

Jag hörde gnäll om att " Jag har inte råd"!. Men ni har råd med alkohol?

Ni måste ju ta er hjärna i bruk lite och tänka att det där inträdet är som ett bidrag till ungdomarna själva så att det skall finnas möjlighet och resurser till att ordna Tomatrock och dylikt. Så alla som inte har betalat in er igåroch det inte blir något Tomatrock nästa år kan ju ta och tänka att vad orsaken kan vara.

Jag har iallafall gett mitt bidrag på 5€ fastän jag är fattig studerande för jag vill inte att evenemang för ungdomar ska dö ut.

2009-08-15 @ 13:08:10 Jag tycker till Permalink


Kommentarer
Anonyma och elaka kommentarer publiceras ej.
Jag svarar inte på anonyma kommentarer.



Skriv din kommentar här:

Vad heter du?:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

Adressen till din blogg:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
img{ border: 0px; }