Ett budskap

Jag kom på att jag ska skriva detta inlägg då jag bläddrade genom några bloggar.

Jag tycker att ni bloggare som sätter ut reklam på edra bloggar så måste nog tänka lite på vad ni gör reklam för också.  Ni kan inte bara tänka på er själva och tänka "Oj, det här ger mycket pengar!". Ni måste tänka också vilken målgrupp som kanske läser er blogg och efter det tänka vad man kan sätta ut för reklam.

Till exempel det här:


Den här reklamen skulle absolut inte jag sätta ut på min blogg! Och ni nu som tänker "Men nu har du ju satt ut den.." så är inte det där en reklam för det går inte att klicka på den och det står heller inget namn på något företag där.

Jag tycker den där reklamen är farlig för mina läsare och alla andra där ute i världen. Vem vet vad sådant kan ställa till med. Ja, det är enkelt att få tag på pengar men det måste ju finnas någon som betalar tillbaka pengarna också. Och alla vet inte att det är en ränta på ca 200-300% på dessa lån.

De flesta av mina läsare är tonåringar och det är just dessa som är de så kallade "unga och dumma" som faller lätt i gropen för detta fenomen.

Så på den här sidan är det iallafall såhär:



2009-08-20 @ 09:07:27 Jag tycker till Permalink


Kommentarer
Anonyma och elaka kommentarer publiceras ej.
Jag svarar inte på anonyma kommentarer.



Skriv din kommentar här:

Vad heter du?:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

Adressen till din blogg:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
img{ border: 0px; }