Praktik, dag 1

Ska berätta lite om praktiken idag :)

For till sjukhuset ganska tidigt. Kom dit redan 8.45 och skulle vara där 9.00 men det gör nu ingenting :P Bättre för tidigt än för sent speciellt första dagen!
Då jag kom till gården försökte jag kolla var avdelningen låg och jag såg en skylt som visade åt höger så jag följde den då. Letade efter huset B och hittade ett men utanför stod det bara barnrådgivning så jag blev lite confused. Gick in iallafall i byggnaden så att jag inte skulle behöva frysa.


For upp och mötte tanten jag ringt åt. Hon visade var kläder fanns och övrigt.
Jag bytte om och tanten sa jag kunde lägga handväskan i ett skåp i personalrummet. Frågade sen av en tant om det finns ett skåp ledigt så sa hon bittert "Är det någon nyckel i då i något av skåpen?!" jag sa nä och hon surade och sa "Janå då är ju inget ledigt!". Ursäkta mig tänkte jag bara.

Har ingen handledare den här veckan för hon är sjukskriven. Så jag måste bara hänga runt i fötterna på massor med andra. Det ska väl nog gå bra :)

Långvården är nog inte my cup of tea! 14 ½ dag kvar.

Fick gå på någon ergonomikurs för studerande idag också mitt på dagen.

Det var det mesta om dagen :)
2009-04-20 @ 17:37:14 Studier Permalink


Kommentarer
Anonyma och elaka kommentarer publiceras ej.
Jag svarar inte på anonyma kommentarer.



Skriv din kommentar här:

Vad heter du?:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

Adressen till din blogg:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
img{ border: 0px; }