Onödiga kommentarer

Jag skrev ett inlägg om alkoholens effekter igår angående några patienter på avdelningen där jag är på praktik. Så får jag en ANONYM kommentar där det står "tur att du rädda D i god tid då". En dryg kommentar och personen vågar inte ens stå för det han/hon säger. Hah!

Kanske personen själv har problem med alkoholen??

Jag kan bara berätta att jag har inte räddat någon!
Då jag blev tillsammans med Dennis så var han nykter. Hur i hela friden har jag räddat honom från alkoholen om han redan var nykter då vi blev tillsammans? Berätta det åt mig!

Jag vet nog mer om missbruk och missbrukarvård än många där ute! Speciellt personen som kommenterat det där.
Ni ska bara veta så ingen kan rädda en annan människa från alkoholens makt! Personen själv måste ha viljan att slita sig från det. Prova till exempel med tobaken! Inte går det att sluta om inte personen själv vill!
PERSONEN SJÄLV MÅSTE VILJA OCH GÖRA VALET ATT INTE DRICKA LÄNGRE!


Dennis har gjort sitt val av sin egen vila och för sin egen skull!
Även såklart för andras skull, men det går inte före han gör det för sin egen skull. Det låter kanske själviskt men så är det.


Så sluta döma mitt och Dennis liv.

Sopa rent vid egen trappa före du rör någon annans.
2009-04-22 @ 14:24:08 Jag tycker till Permalink


Kommentarer
Postat av: Amanda

Jag älskar choklad! Tack s[ mycket f;r tipset!

2009-04-22 @ 15:35:53
URL: http://amandaahh.blogg.se/
Anonyma och elaka kommentarer publiceras ej.
Jag svarar inte på anonyma kommentarer.



Skriv din kommentar här:

Vad heter du?:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

Adressen till din blogg:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
img{ border: 0px; }