Knapparna åt andra hållet?

Jag satte just på mig min sambos skjorta och när jag knäppte den var jag lite fumlig med knapparna och kände mig som Amanda 5 år som just lärt sig knäppa en knapp.
Då kom jag på att är det faktiskt sant att männen har knapparna på andra sidan? Kvinnorna har sina knappar på vänster sida och knäpper till höger. Männen har tvärtom.

En gång på mina några byxor så sa jag att det är så svårt att knäppa dem då knapparna är på "fel sida" så då sa en kompis att "det är karlaknappar".
Är det faktiskt så? Och isåfall varför?
Varför kan man bara inte ha alla knappar åt samma håll? :D

Ett svar är kanske att vi kvinnor har det lättare att knäppa knapparna på männen när de själva inte kan ;)  För då är de ju rätt väg när vi knäpper på dem! :D Haha.. Bara en teori ;)

Dagens outfit



Skjorta - min sambos från Jack&Jones
Leggings - Gina Tricot
Topp - Gina Tricot
Bälte - min mammas gamla



Det är bra att va kort så att man kan ta sin sambos tröjor som klänningar :D
2009-04-09 @ 06:19:28 Dagens outfit Permalink


Kommentarer
Postat av: Alexa

Ja visst är det skumt det där med knapparna :P Har hört en teori om att det var männen som skulle ha lättare att få av kvinnorna kläderna förr i tiden eller något sånt haha! Fast det är nog inte sant :D

2009-04-09 @ 23:49:27
URL: http://alexas.blogg.se/
Anonyma och elaka kommentarer publiceras ej.
Jag svarar inte på anonyma kommentarer.



Skriv din kommentar här:

Vad heter du?:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

Adressen till din blogg:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
img{ border: 0px; }