Hemåt

Snart bär det av hemåt igen. Har inte haft så lång dag vilket är skönt.. Väntar här tills D slutar 13.30. Inte så länge kvar och jag vill inte åka hem ännu för jag har läkemedelslära som skriker efter att jag ska läsa på det. Tenten imorgon. Har inte öppnat boken ännu alls och kommer troligtvis inte att öppna den heller. Tycker det finns bra med info på mina papper :)

Har fått veta resultat i inremedicin också :) Godkänd är jag! Jess! 33,5 poäng av 60. Man skulle ha 50% rätt för att vara godkänd också så jag var på gränsen nästan. Men jag var iallafall bland det vanligaste resultatet :) Får bara se vad det är för vitsord man får. Har ju kirurgidelen ännu orättad. Hoppas hoppas!

Jag tycker att man ska satsa på skolan men man ska inte ägna sig åt endast det!
Går det lite sämre i något prov så ska man inte hänga upp sig för det. Nu säger jag inte att ni inte ska satsa på skolan men betyget är ju ändå bara ett papper med massa med siffror. Siffrorna säger inget om dig själv som människa. En del kanske har ett läshuvud men de har inget sunt förnuft. Det är ju med det sunda förnuftet man kommer långt med i världen. Inte klarar du dig med en massa teoretiska kunskaper som du inte kan använda till något.
Det är därför vi också har praktik i skolan för att få sätta våra teoretiska kunskaper på prov :)
Men satsa på skolan! Ni behöver all kunskap ni kan få! Men häng inte upp er på ett prov som gått lite sämre.. Vi är bara människor :)



Jag får tyvärr inte in några bilder här i skolan nu. Har nog med sladden men det fungerar inte. Så ni får vänta tills jag kommer hem :)


2009-04-07 @ 11:36:30 Studier Permalink


Kommentarer
Postat av: Linda

Allt bra idag?

2009-04-07 @ 12:21:36
URL: http://ndail.blogg.se/
Postat av: Linda

Bara bra med mig! :)

2009-04-07 @ 12:34:50
URL: http://ndail.blogg.se/
Anonyma och elaka kommentarer publiceras ej.
Jag svarar inte på anonyma kommentarer.



Skriv din kommentar här:

Vad heter du?:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

Adressen till din blogg:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
img{ border: 0px; }