Händelserna

Ska berätta lite nu vad vi gjort de här dagarna :)

Onsdag
Onsdagkväll kom gänget så då bjöd jag på hemgjord potatissallad. Kan sätta upp receptet senare :)
Pappa hade skickat med en hel plastpåse med tomater och gurkor åt mig :) Ni som inte vet så är Närpes, därifrån jag är hemma, det såkallade Tomatriket :P
Sen var det nästan nog bara att gå och sova för jag hade tidig väckning och Joanna skulle på kurs en aning senare..

Kylskåpet fyllt med tomater och gurkor. Tog med några till praktiken och där blev de mycket glada! :)

Torsdag
Jag slutade 14.00 så då for jag direkt hem och Rosanna, Alvin och jag satte oss i bilen och for till Esbo för att hämta Joanna från kursen.
For till Ikea och handlade lite saker :) Jag snålade så på alla saker! Det är så kul att handla där :P Fast den här gången blev det bara en servettpack.


Ikea 1,95€

På Ikea åt vi en god räksmörgås och Alvin fick äta potatis :)
Efter Ikea bar det av hem och där fixade Rosanna till en god kycklingsallad! Vet inte riktigt vad allt som var i den men god var den! Och igen var det dags att gå och sova.

Alvin tyckte det var kul att ligga i högen med fårskinn! :)

Fredag
Praktikdag från 7-14.00. Ganska kul dag nog. Fann en patient som pratade svenska! :P Jag satt och matade honom så jag berätta lite om mig själv så sa han att han hör på mig att jag är från Österbotten. Så då jag sa att jag egentligen är svenskskpråkig så började han prata svenska! Han sa att jag alltid måste prata svenska med honom nu då. Då en annan sköterska kom in i rummet då vi pratade svenska så sa hon förvånat "Pratar du *namn* svenska?!" (Jag har tystnadsplikt så därför får jag inte skriva ut några namn på patienter) Men det förvånade nog mig att de inte kollat upp att han kan svenska! Ja jistas!
Så jag valde honom till min "egen" patient nudå :)

Efter praktiken for jag in till stan där Rosanna och Alvin var. Vi gick till Kampen och handlade fina kläder åt Alvin :) Så söta så! Genast efter det gick vi till Chico's och åt. Jag åt en pepparbiff med en chorizokorv och klyftpotatis. Helt gott nog men biffen var ganska smaklös mot korven. Till efterrätt tog vi brownie med glass, men den där brownien smakade paff så det var ingen höjdare.

Då vi hade ätit sprang vi runt lite på affärer så Rosanna i lugn och ro skulle få kolla in lite kläder åt sig själv medan jag vaktade Alvin. Tror inte hon faktiskt hittade något den dagen.
Vi var in på Stockmann och provade på MBT-skor. Jättehäftiga! :D Skulle vara så sköna att gå med men de kostar nog en aning för mycket :/

MBT-skor. Bild lånad av google.
Vi provade dock sandaler som är mycket snyggare!

Det började gå mot kväll och vi väntade på att Joanna kom in till stan. Rosanna och jag köpte lite chips och lösgodis då det var fredag :) Sen bar det av hem igen där vi snaskade i oss onyttigheterna. Orkade inte vara uppe så länge den kvällen heller. Joannas kurser skulle fortsätta nästa dag också.

Lördag
Vi sov ganska länge. Eller länge enligt Alvins klocka!
Märkte efter ett tag att Alvin inte är så frisk. Han hade fått feber :( Joanna var snorig när de kom hit så han har säkert blivit smittade. Får se när jag blir sjuk.
Vi gav Alvin lite Panadol och det lugnade honom. Rosanna och jag for till Östra Centrum och shoppade lite. Tänkte nog först om det är någon bra idé att åka med Alvin men det gick nog ganska bra. Han sov för det mesta.

Där åt Rosanna och jag chinamat. Åt fyra små rätter och till efterrätt friterad banan.
Sen gick vi runt i affärerna och både Rosanna och jag hittade en del på Gina Tricot. Lägger upp bilder på kläderna i nästa inlägg!

Efter några timmar i Östra Centrum for vi hem. Vi köpte lite ingredienser till Tacos före. Började tillreda maten och väntade att Joanna skulle komma hem igen.
Mumsade tacos och återigen var det sovdags.

Söndag
Natten var inte så kul. Alvin hade hög feber så han grät nästan hela tiden. Han hade också sina fötter på mig så han sparkade mig hela tiden ungefär :P Vet inte hur många gånger jag svängt honom under nattens gång.
Vaknade slutligen kl.9.45. Jag packade ihop luftmadrassen och satte igång två maskiner med tvätt.
Rosanna, jag och Alvin gick ut på en långpromenad i det vackra solskenet! VI gick lite nya vägar där jag inte gått förr. Kul att se lite nytt :P Gick till Alepa ett varv och köpte potatis och sen hem igen och kokade mat. Korvsås och potatis! Gott! Finns inget godare än hemlagat!

Till efterätt blev det färska kanelbullar. Mums!


Har blivit oerhört mycket gott den här helgen så det är nog motion som gäller för fullt :P
2009-04-26 @ 15:56:04 Shopping Permalink


Kommentarer
Anonyma och elaka kommentarer publiceras ej.
Jag svarar inte på anonyma kommentarer.



Skriv din kommentar här:

Vad heter du?:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

Adressen till din blogg:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
img{ border: 0px; }