Amerikansk cheesecake

Håller på och städar nu just men jag ska sätta upp receptet på Amerikansk cheesecake för jag lovade det åt en person :)





Botten
(1 cup= ca 2½ dl)

Krossa digestivkexen. Blanda samma allt och lägg i en pajform.

Fyllning
Blanda ihop till en jämn smet och häll över bottnen.
Lägg i in ugnen, 175°C i ca 20 minuter.


Blanda ihop ingredienserna.
Låt pajen svalna innan du lägger på gräddfilssmeten.
Stek i ugn i 275ºC i ca 5 minuter.

Färdig!

Den är godast att äta kall så låt den stå i kylskåp innan ni börjar mumsa :)
2009-04-20 @ 18:53:06 Recept Permalink


Kommentarer
Postat av: Liene

åh så gott det verkar! måste testa nån gång:)



sv: kul att du blev impad:D jag älskar också att baka.

2009-04-20 @ 18:55:46
URL: http://lienes.blogg.se/
Postat av: N*A*T*Z

ååh va gott med caake! :D

2009-04-20 @ 19:27:12
URL: http://frankenreiter.blogg.se/
Anonyma och elaka kommentarer publiceras ej.
Jag svarar inte på anonyma kommentarer.



Skriv din kommentar här:

Vad heter du?:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

Adressen till din blogg:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
img{ border: 0px; }